BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Migrain

Tetiba aku rasa nak buat research pasal penyakit nie .
sebab aku rasa aku menghidap penyakit nie :(

macam2 je lahh aku nie kan .
dulu pernah jugak ada sakit macam nie .
time ada masalah family dulu .

AND now . datang balik . haiihh . Makin teruk !

hmmm ............

MIGRAIN (copy paste je)
Sakit kepala (pusing, pening, migrain, stress) merupakan jenis penyakit yang paling populer Saat sekarang. Dan jelas yang berpotensi mengalami penyakit ini hampir 100% manusia yang telah dewasa/yang bekerja.
migrain yang biasa ditemui ialah migrain tanpa aura . tetapi terdapat juga migrain klasik bersama aura . 

Ciri-ciri migrain 
1) saakit kepala yang berlarutan dari 4 ke 72 jam .
2) mempunyai dua daripada ciri-ciri dibawah :

- melibatkan sebelah kepala ;
- berdenyut-denyut ;
- intensi yang sederhana atau teruk (yang boleh mengurangkan aktiviti seharian anda) ;
- menjadi lebih teruk semasa berjalan / memanjat tangga ;


:(
aku sakit ! :(